FAQ

Kroků, které musíte před spuštěním provést je několik:

  1. Získat přihlašovací údaje do systému Finanční správy(lze požádat přes Daňový portál odkaz zde Daňový portál nebo osobně na Finančním úřadě).
  2. Přihlásit se do systému Finanční správypomocí získaných přihlašovacích údajů (ad bod 1). Přihlášení do systému Finanční správy zde Přihlášení do aplikace EET.
  3. Odeslat žádost o certifikát přes systém Finanční správy, na jejímž základě bude certifikát vygenerován.
    *Certifikát slouží k tomu, aby systém EET jednoznačně identifikoval, že jste danou účtenku odeslali právě Vy a nikdo jiný. Bez certifikátu nelze zprovoznit žádnou aplikaci, zařízení nebo systém, který má sloužit k elektronické evidenci tržeb. Resp. Bez certifikátu nelze tržby odesílat Finanční správě.
  4. Odeslat objednávku aplikace SweetKasapro EET.
  5. Pomocí našich webových stránek, případně za pomoci našich zaměstnanců vybrat zařízení, na kterém budete EET provozovat (tablet, chytrý telefon, tiskárna).
  6. Zřídit internetové připojení.
  7. Umístit na svoji provozovnu upozornění, že jste zapojeni do systému EET. Přesný text znění je dáno zákonem o evidenci tržeb. Upozornění musí být dostatečně viditelné.

*Přesné znění zákonného textu:
A) "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.", eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu, nebo
B ) text ve znění "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.", eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu.

Ne, nemusíte. Využití aplikace zdarma nijak nezavazuje k nákupu placené licence. Testovací verze aplikace SweetKasa na rozdíl od ostré verze neodesílá účtenky do EET a umožňuje je jen tisknout.
Certifikát, který je nutný pro EET, nahrajete jednoduše přes náš formulář. Aplikaci si ho pak už sama zpracuje.
V první řadě budete ve své provozovně potřebovat internet. Bez něj to opravdu nepůjde. Dále budete potřebovat aplikaci SweetKasa, která bude tržby odesílat na Finanční správu. V poslední řadě musíte pořídit nějaké zařízení, na kterém bude aplikaci možné používat a také tiskárnu. Po zavedení EET musíte totiž každou platbu od zákazníka odeslat elektronicky na Finanční správu, a to v daném čase a zároveň vytisknout účtenku zákazníkovi.
V tomhle případě hovoří zákon zcela jasně. Každý prodejce má povinnost nejdéle v okamžiku uskutečnění tržby: poslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě správci daně vystavit účtenku zákazníkovi. Okamžikem uskutečnění evidované tržby je dle § 19 odst. 2 okamžik přijetí evidované tržby či vydání příkazu k její realizaci, jestliže tento okamžik nastal dříve.
Ano. Celá elektronická evidence tržeb je založená na elektronické komunikaci mezi Vámi (resp. Vaším zařízením) a serverem Finanční správy. Tržby musejí být odesílány v okamžiku jejich uskutečnění. Pouze v případě neočekávané události, např. dojde-li k výpadku serveru Finanční správy či výpadku internetu nebo technické poruše, je možné tržby odeslat do 48 hodin. Výjimka je možná pouze v případě, že ve Vaší lokalitě není připojení k internetu. Pak máte povinnost odeslat tržby do 5 dnů. O tuto výjimku je nutné požádat.
Ne. Aplikace SweetKasa udělá vše za Vás. Veškeré zákonné informace jsou automaticky uvedeny na každé účtence. Stejně tak aplikace sama odešle veškeré potřebné informace na server Finanční správy.
V případě, že nastane tato situace a nelze odesílat tržby, tím pádem ani tisknout účtenky s předepsanými informacemi, je nutné tržby evidovat jiným způsobem. Jakmile obnovíte funkčnost internetu nebo bude obnoveno spojení s EET serverem, odešlete veškeré tržby, které nebyly elektronicky zaevidovány.
Ne, nemusíte. Zákon nepřidává žádné nové povinnosti ohledně archivace