Kroků, které musíte před spuštěním provést je několik:
-
Získat přihlašovací údaje do systému Finanční správy(lze požádat přes
Daňový portál odkaz zde Daňový portál nebo osobně na Finančním úřadě).
-
Přihlásit se do systému Finanční správypomocí získaných přihlašovacích
údajů (ad bod 1). Přihlášení do systému Finanční správy zde Přihlášení
do aplikace EET.
-
Odeslat žádost o certifikát přes systém Finanční správy, na jejímž
základě bude certifikát vygenerován.
*Certifikát slouží k tomu, aby systém EET jednoznačně identifikoval, že
jste danou účtenku odeslali právě Vy a nikdo jiný. Bez certifikátu nelze
zprovoznit žádnou aplikaci, zařízení nebo systém, který má sloužit k elektronické
evidenci tržeb. Resp. Bez certifikátu nelze tržby odesílat Finanční správě.
-
Odeslat objednávku aplikace SweetKasapro EET.
-
Pomocí našich webových stránek, případně za pomoci našich zaměstnanců
vybrat zařízení, na kterém budete EET provozovat (tablet, chytrý telefon,
tiskárna).
-
Zřídit internetové připojení.
-
Umístit na svoji provozovnu upozornění, že jste zapojeni do systému EET.
Přesný text znění je dáno zákonem o evidenci tržeb. Upozornění musí být
dostatečně viditelné.
*Přesné znění zákonného textu:
A) "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu
účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online;
v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.", eviduje-li
poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu, nebo
B ) text ve znění "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen
vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném
režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději
do 5 dnů.", eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném
režimu.